כשדנים בסוגיה של תיירות גאה – פנייה של ענף התיירות בישראל ובארצות חוץ לפלח שוק הלהט"ב (לסביות, הומואים, בי וטרנס), עלינו כאנשי מקצוע להתמודד עם ארבעה מיתוסים. ם
המיתוס הראשון – כי לא קיים שוק. רק בניתוח נתונים מהשוק האמריקאי אנו למדים כי מדובר בפלח שוק של כ-12 עד 25 מיליון צרכנים, בעלי הכנסה למשק-בית של כ-60% מעל לממוצע הכלל ארצי, עם הכנסה פנויה כוללת של כ-$350 עד כ-$450 מיליארד, שנוטים לאמץ חידושים ובעלי רמת נאמנות גבוהה למותג, מנהלים סגנון חיים אורבאני, משכיל, טרנדי, בלייני ובעלי מחוברות גבוהה לאינטרנט. ם
המיתוס השני – כי אין מתחרים. כפי שניתן לראות כאן ממגוון הקמפיינים, לפחות בארה"ב ובאירופה אין מדובר בשוק חדש, וגורמים רבים בעולם כבר קפצו על העגלה, כולל רשתות בתי המלון מהמובילות בעולם המתחרות על הדולר הורוד. ם
המיתוס השלישי – כי אנחנו יודעים הכל. ממנו צריך להיזהר במיוחד, מאחר ויש דרכים שבהן נכון לפנות לשוק הגאה ויש דרכים סטריאוטיפיות שמהן מומלץ להימנע. על כן חובה להיעזר באנשי מקצוע מתמחים. ם
המיתוס הראשון – כי לא קיים שוק. רק בניתוח נתונים מהשוק האמריקאי אנו למדים כי מדובר בפלח שוק של כ-12 עד 25 מיליון צרכנים, בעלי הכנסה למשק-בית של כ-60% מעל לממוצע הכלל ארצי, עם הכנסה פנויה כוללת של כ-$350 עד כ-$450 מיליארד, שנוטים לאמץ חידושים ובעלי רמת נאמנות גבוהה למותג, מנהלים סגנון חיים אורבאני, משכיל, טרנדי, בלייני ובעלי מחוברות גבוהה לאינטרנט. ם
המיתוס השני – כי אין מתחרים. כפי שניתן לראות כאן ממגוון הקמפיינים, לפחות בארה"ב ובאירופה אין מדובר בשוק חדש, וגורמים רבים בעולם כבר קפצו על העגלה, כולל רשתות בתי המלון מהמובילות בעולם המתחרות על הדולר הורוד. ם
המיתוס השלישי – כי אנחנו יודעים הכל. ממנו צריך להיזהר במיוחד, מאחר ויש דרכים שבהן נכון לפנות לשוק הגאה ויש דרכים סטריאוטיפיות שמהן מומלץ להימנע. על כן חובה להיעזר באנשי מקצוע מתמחים. ם
המיתוס הרביעי והאחרון – אין לנו כסף להשקיע בפלח שוק נוסף. מאחר וקיימים ערוצי מדיה ייחודים לקהילה בארצות רבות, העלויות של קמפיין שיווקי ותקשורתי מפולח מטרה, יהיו נמוכות מאשר פניה לפלחי שוק
חליפיים, שהדרך היחידה להגיע אליהם היא באמצעות המדיה הכללית. ם
No comments:
Post a Comment